The Aha Moment

The Aha moment.
The Aha Moment

-Έχεις ακούσει ποτέ για το AHA moment;

-Μπορεί και όχι. 

Ακόμα και αν δεν το έχεις ακούσει όμως, σίγουρα το έχεις βιώσει!

Ποια είναι λοιπόν η στιγμή που θα πεις “Aha”; Είναι το ακριβές χρονικό σημείο που κατανοείς την αξία που έχει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Η στιγμή δηλαδή που βιώνεις πριν κάνεις μια αγορά, εγγραφείς σε μια πλατφόρμα, δεχτείς μια προσφορά. Περιέχει ουσιαστικά όλες τις ενέργειες που θα πραγματοποιήσεις σε μια υπηρεσία.

Από την έρευνα καταλαβαίνουμε ότι αν ένας χρήστης-πελάτης πρέπει να βιώσει τη συγκεκριμένη στιγμή στα πρώτα 5 λεπτά. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να δεσμευτεί πολύ πιο άμεσα και να πραγματοποιήσει αγορά ξανά και ξανά. Αυτό υπογραμμίζει ότι είναι ζωτικής σημασίας να οδηγήσετε τους χρήστες-πελάτες στη στιγμή του Aha το συντομότερο δυνατό. Επίσης μπορείτε να ρυθμίσετε μια συνέχεια της εμπειρίας για να την ξεκλειδώσετε.

Πώς μπορούμε να καταλάβουμε τη στιγμή που βιώνουμε το Aha moment;

Ένα πράγμα που πρέπει να προσέχετε είναι η γνωστική προκατάληψη (BIAS), η οποία συμβαίνει όταν πιστεύετε ότι οι χρήστες σας έχουν την ίδια ποσότητα γνώσης με εσάς και δεν δημιουργείτε εν τέλει μια ολοκληρωμένη εμπειρία χρήστη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δοκιμή χρήστη είναι επιτακτική.

Πρώτον, χρειάζεστε μια σαφώς καθορισμένη πρόταση αξίας. Ποιοι είστε, τι προσφέρετε, σε ποιον απευθύνεστε, τι σας ξεχωρίζει στην αγορα και γιατί είστε πολύτιμοι. Εάν το έχετε εφαρμόσει, τότε είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης για να κάνετε συνεντεύξεις από χρήστες νέους, παλιούς και δυσαρεστημένους ώστε να συλλέξετε όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα για τη συμπεριφορά τους και το προσωπικό τους ¨ταξίδι¨.

Πως λοιπόν θα πετύχετε το Aha Moment; 

Βήμα 1ο: Μιλάτε στους χρήστες σας

Πάντα ξεκινάμε από την έρευνα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα διεξάγετε μια ποιοτική έρευνα, ώστε να κατανοήσετε τους χρήστες που θέλετε να μιλήσετε και στη συνέχεια να τους προσφέρετε αυτό που θέλουν! 

Αρχικά θα αναζητήσετε τους νέους χρήστες. Για έναν χρήστη που είναι νέος στην πλατφόρμα σας, θα πρέπει να κάνετε μερικές από τις παρακάτω ερωτήσεις για να καταλάβετε πότε βίωσαν τη στιγμή του Aha. Ποια ήταν η πρώτη κατηγορία που επέλεξαν να περιηγηθούν, ποια ήταν τα πρώτα βήματα αναζήτησης που ακολούθησαν, πότε έκαναν εγγραφή, γιατί επέλεξαν τη δική σας υπηρεσία έναντι κάποιας άλλης, τι εμπειρία βίωσαν και παρόμοιες ερωτήσεις, ώστε να καταγρέψετε με σαφήνεια το ταξίδι του. 

Στη συνέχεια θα πρέπει να αναζητήσετε τους χρήστες που δεν προχώρησαν σε κάποια ενέργεια, και να καταγράψετε τους λόγους αυτής της απόφασης. Κάνοντας συνεντεύξεις με τουλάχιστον 5 χρήστες από κάθε τύπο σε διάφορες προσωπικότητες, 

Σταδιακά θα ανακαλύψετε ένα ξεκάθαρο μοτίβο συμπεριφοράς, το οποίο θα μπορέσετε να το αξιοποιήσετε στο μέγιστο. 

Βήμα 2ο:Χρησιμοποιείτε δεδομένα

Εξετάζοντας τα δεδομένα του προϊόντος σας, θα πρέπει να μπορείτε να παρατηρήσετε μοτίβα μεταξύ χρηστών που συνεχίζουν έναντι ακυρώσεων στη δοκιμαστική περίοδο. Ποια είναι τα βασικά πράγματα που συμβαίνουν στο ταξίδι του χρήστη όταν μένει; Ή ποιο είναι ένα στοιχείο που μπορεί να έχει κακή επίδραση στην εμπειρία και να απομακρύνει τους χρήστες;

Βήμα 3ο: Αξιοποίηση τεχνογνωσίας

Είναι ζωτικής σημασίας να έχετε σαφείς πληροφορίες που εισάγουν τον χρήστη στο προϊόν σας. Πρέπει να ξέρετε πόσο κράτημα χρειάζονται και να τους καθοδηγήσετε στη στιγμή του Aha τους. Ορισμένες τεχνικές για τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα περιλαμβάνουν συμβουλές εργαλείων, σεμινάρια και οδηγίες

Βήμα 4ο: Ανακεφαλαίωση

Οι στιγμές Aha είναι κρίσιμες για να δείξετε την αξία της επιχείρησης και των προϊόντων σας  στους  χρήστες-κοινό σας. Αν δεν αξιοποιήσετε αυτές τις στιγμές, οι χρήστες δεν θα αναπτύξουν ποτέ σχέση με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε ή θα σας εγκαταλείπουν νωρίς. Όταν το κοινό νιώσει ότι δεν το συμπεριλαμβάνετε στη γενικότερη στρατηγική σας, και δεν το ακούτε δεν θα εμπιστευούν το Brand σας.

 Ανακαλύψτε ποια είναι τα προϊόντα σας και δημιουργήστε από νωρίς μια ολοκληρωμένη εμπειρία χρήστη, ώστε να αυξηθούν οι αποδοχές σας (Return of Investment/ ROI) και η διάρκειας ζωής του πελάτη στην επιχείρηση σας. 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0