Με το διαθέσιμο όγκο πληροφοριών στο διαδίκτυο, είναι δύσκολο μία επιχείρηση να ξεχωρίσει βασιζόμενη αποκλειστικά σε τυπικό content. Ο Social Media Manager πρέπει να τραβήξει την προσοχή του κοινού και να το “αναγκάσει” να αφιερώσει χρόνο στην επιχείρηση. Σε αυτό το challenge, συμβάλλει το “Real Time Marketing”.
Σύμφωνα με το Marketing Land , το “Real Time Marketing” ή “RTM” συμβαίνει όταν εταιρίες ή marketeers εκμεταλλεύονται άμεσα γεγονότα και καταστάσεις από τη διεθνή και εγχώρια επικαιρότητα προσφέροντας περιεχόμενο που τους κρατάει relevant στις online και offline συζητήσεις.
Τα 5 βήματα της επιτυχίας του Real Time Marketing:
1. ABL – Always Be Listening
Αρχικά, τα μάτια σας πρέπει να είναι πάντα ανοιχτά, ώστε να αντιλαμβάνονται trends και γεγονότα που απασχολούν την επικαιρότητα.
2. Τα απαραίτητα εργαλεία
Χρησιμοποιείστε τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να αναγνωρίσετε το χώρο που γίνεται η συζήτηση, αλλά και την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σας. Πόσοι χρήστες κοινοποίησαν τα hashtags σας ή τα post σας;
3. Ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών
Τις περισσότερες φορές η δημιουργικότητα δεν είναι αρκετή. Χρειάζεται το Word – of – Mouth και ένας καλός τρόπος για να επιτευχθεί γρήγορα είναι μέσω των συνεργατών σας και των influencer που έχετε συνάψει συμφωνίες στο παρελθόν.
4. Το customer journey
Tο μέσο από το οποίο ξεκίνησε το Customer Journey, θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τι οδηγεί τον πελάτη σας στις αγοραστικές του αποφάσεις και πως μπορείτε εσείς να τις επηρεάσετε!
5. Δεν είναι “μία και έξω”
Το ότι σχολιάσατε ή εκμεταλλευτήκατε την επικαιρότητα online, δεν σημαίνει ότι πετύχατε. Συγκεκριμένα, χρειάζεται να συνεχίσετε να παρακολουθείτε τις εξελίξεις, να ρωτάτε, αλλά και να απαντάτε σε ερωτήσεις και γενικά να συμμετέχετε ενεργά στη συζήτηση που διενεργείται, αφού πλέον “έχετε μπει στο χορό”!
Real Time Marketing στην πράξη
Ένα χαρακτηριστικό και πρόσφατο παράδειγμα είναι ένα χιουμοριστικό post της αεροπορικής εταιρείας Ryanair σχετικά με την κράτηση του Novak Djokovic στην Αυστραλία. Η εταιρεία όχι μόνο μία, αλλά δύο φορές σχολίασε την κατάσταση με τον τενίστα στο Instagram και το engagement πήρε φωτιά!
Άλλο ένα κλασικό παράδειγμα είναι το σαρκαστικό post του ASOS προς την ίδια την εταιρεία. Εκείνη την περίοδο το ASOS είχε εκτυπώσει 17.000 σακούλες με ορθογραφικό λάθος και το τμήμα των Social Media αποφάσει να αυτοσαρκαστει στο Twitter. Το αποτέλεσμα; Η αρχή μιας διαδικτυακής συζήτησης με πολύ engagement!
Συνοψίζοντας; Μείνετε σε επιφυλακή και μην διστάζετε να ανοίξετε συζήτηση! Διαφορετικά, επικοινωνήστε μαζί μας και αφήστε το RTM πάνω μας!