Το χρώμα είναι από τα βασικά στοιχεία που πρέπει κάποιος να προσέξει για το brand της επιχείρησής σου. Είστε είστε fashion brand που στοχεύει νεανικό κοινό είτε ιατρικό κέντρο που θέλει να ενισχύσει την εμπιστοσύνη του πελατολογίου σας. Μελετώντας τις έννοιες του χρώματος θα σας βοηθήσει στην προσέλκυση του επιθυμητού αγοραστικού κοινού. Η ψυχολογία των χρωμάτων, αν χρησιμοποιηθεί σωστά και όπως πρέπει σε συνδυασμό με το κατάλληλο marketing θα επιφέρει πολύ καλά αποτελέσματα στην επιχείρηση σας.
Τι είναι η ψυχολογία χρωμάτων
Η ψυχολογία χρωμάτων μπορεί να ερμηνευθεί ως η μελέτη των χρωμάτων, σχετιζόμενη με την ανθρώπινη συμπεριφορά. Βασικός της στόχος είναι να καθορίσει, πως επηρεάζει το χρώμα τις καθημερινές μας αποφάσεις, όπως την αγορά ενός αγαθού. Σε οτιδήποτε και να αγοραστεί, το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε είναι το χρώμα, και από εκεί κρίνεται αν θα γίνει η αγορά. Η έννοια των χρωμάτων έχει αντίκτυπο στη σωστή επιλογή χρωμάτων.
Κάτι πολύ σημαντικό και ενδιαφέρον είναι ότι το ίδιο χρώμα μεταφράζεται διαφορετικά από τον καθένα μας. Δηλαδή αλλιώς αντιλαμβάνεται το “κόκκινο χρώμα” ένας έφηβος και αλλιώς ένας 40χρονος ενήλικας. Αυτό γίνεται γιατί η αντίληψή, επηρεάζεται από τον τρόπου που μεγαλώνει ο καθένας και αλλάζει αναλόγως με τις αξίες, το φύλο μας, τα χόμπι μας και πολλά άλλα.
Ψυχολογία χρωμάτων και marketing
Γιατί η ψυχολογία των χρωμάτων είναι πολύ σημαντική για το marketing, καθώς τα χρώματα προκαλούν συναίσθημα και διεγείρουν τις αισθήσεις. Το ίδιο είναι και στην επιλογή χρώματος για την επιχείρησή σας.
Η επιλογή χρώματος για το promotion της επιχείρησής σας, δημιουργεί τεράστια διαφορά στη προώθηση του επιθυμητού αγοραστικού κοινού σας. Χρησιμοποιώντας τα χρώματα στρατηγικά, για την στήριξη του marketing σας, το κοινό σας βλέπει αυτό που πραγματικά θέλετε. Αυτός είναι ο λόγος, που το color psychology είναι πολύ χρήσιμο στο promotion. Αφού πραγματικά απεικονίζει αυτό που είναι η επιχείρησή σας.
Η σωστή επιλογή χρώματος, λειτουργεί θετικά για την ενίσχυση του brand, ενώ η κακή επιλογή ενός χρώματος βλάπτει την εταιρία. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η επιλογή λάθος χρώματος για το λογο της εταιρείας. Αυτό μπορεί να βλάψει το brand, να μην κατανοείτε από τον καταναλωτή, αν δεν του κινεί το ενδιαφέρον.
Τα χρώματα χρησιμοποιούνται από τους marketers και επηρεάζουν το τρόπου που οι άνθρωποι σκέφτονται και συμπεριφέρονται προς ενα trademark. Αλλά επίσης και να αλλάξουν τον τρόπο που ερμηνεύεται η οποιαδήποτε πληροφορία η εταιρεία εκδίδει. Τέλος, τα χρώματα μπορούν να επηρεάσουν και να αλλάξουν την επιλογή του δικού σας αγοραστικού κοινού. Για αυτό τον λόγο πρέπει να κατανοηθεί η διαφορετική σημασία που έχει το κάθε χρώμα. Τα χρώματα θα αναλυθούν στο Part 2 της ψυχολογίας των χρωμάτων, αλλά προς το παρόν, επικοινωνήστε μαζί μας και επισκεφθείτε το instagram μας για περισσότερες πληροφορίες και tips.