Το Growth Hacking, αποτελεί έναν ρηξικέλευθο όρο, που σίγουρα ήρθε για να μείνει. Ξεκίνησε το 2010, με την εμφάνιση όλο και περισσότερων Startup, οι οποίες ήθελαν να επιτύχουν την πολυπόθητη ανάπτυξη γρήγορα και άμεσα. Μπορεί όμως η ανάπτυξη να είναι γρήγορη, οικονομική και αποτελεσματική;
Η απάντηση είναι ναι..και συγκεκριμένα η απάντηση είναι το Growth Hacking. Συνδυάζει όλα όσα θέλει να ακούει ένας επιχειρηματίας: ταχύρυθμη ανάπτυξη, καινοτομία, αξιοποίηση φθηνών και δημιουργικων μεθόδων. Και επειδή η ανάπτυξη είναι η βασική μονάδα μέτρησης για την άνθηση ή διακοπή μιας νεοσύστατης επιχείρησης, είναι και η μόνη που ενδιαφέρει έναν Growth Hacker.
Την ομάδα Growth Hacking μπορεί να την αποτελούν έμποροι, προγραμματιστές, μηχανικοί, πωλητές. Όλοι μαζί, έχουν ως βασικό στόχο τη δημιουργία ιστοσελίδων και προϊόντων που θα προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία στον κάθε χρήστη.
Πώς;
Αρχικά διεξάγουν τακτικές και επαναλαμβανόμενες δοκιμές, για να βελτιώσουν την εμπειρίας του πελάτη. Στη συνέχεια ενισχύουν και αναπαράγουν καινοτόμες ιδέες που πρόκειται να λειτουργήσουν θετικά για την επιχείρηση. Ενώ τέλος τροποποιούν ή εγκαταλείπουν αυτές που δεν επαρκούν για να μην γίνει επένδυση περιττών πόρων.
Και αυτό το καταφέρνουν χρησιμοποιώντας μια πολύ απλή μέθοδο. Ρωτάνε το ίδιο το κοινό τι θέλει να δει, πως θέλει να το δει και που θέλει να το δει. Με απλά λόγια το ταξίδι της δημιουργίας ενός προϊόντος, ξεκινάει με συνοδοιπόρους το τελικό κοινό. Επομένως η ομάδα Growth Hacking δημιουργεί ένα προϊόν που εξαρχής θέλει το κοινό και έχει καταπληκτική προσαρμογή στην αγορά.
Αποτελεί ουσιαστικά μια ολόκληρη νοοτροπία, και μεθοδολογία που θέτει ως στόχο την ταχύτερη και πιο αποτελεσματική επίτευξη των στόχων μιας επιχείρησης.
Πως μπορείς να αξιοποιήσεις το Growth Hacking
Τέλος, αν θέλεις να αξιοποιήσεις την τεχνική του Growth Hacking Marketing, θα πρέπει να έχεις τα εξής βασικά στο μυαλό σου :
- Δημιούργησε ένα προϊόν στην αγορά για το οποίο έχεις πάθος. Σκοπός είναι να μπορείς ανα πάσα στιγμή να το εξελίσσεις και να το προσαρμόζεις βάσει νέων αναγκών που θα προκύπτουν .
- Να δίνεις βάση στα δεδομένα που συλλέγεις από τους πελάτες σου, και να ακούς το κοινό σου.
- Πριν αρχίσεις οποιαδήποτε στρατηγική, να απαντήσεις στο ερώτημα “Πως μπορώ να πετύχω το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, στον ελάχιστο χρόνο;”
- Εξικοιώσου με την αποτυχία. Θα απορρίψεις αρκετούς “παραδοσιακούς” τρόπους μέχρι να βρεις την καινοτομία που θα κάνει τη διαφορά και θα έχει αποτέλεσμα .
Το μεγαλύτερο θετικό όμως είναι, πως όταν κάνεις τη διαφορά, δεν θα υπάρξει ποτέ “ταβάνι” στην ανάπτυξη της επιχείρηση σου!